onsdag den 11. februar 2015

ER DATING SPILD AF TID



Jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke står med blafrende æggestokke og skal ud og finde den eneste ene. Sådan som Datingkulturen har udviklet sig, ville jeg være nervøs for at nå overgangsalderen, inden det ville lykkes at finde et muligt emne.

Heldigvis har jeg har fået mine børn, prøvet et romantisk kirkebryllup og levet i et par papirløse forhold, selvom de ikke holdt i længden. I have been there done that.

Var jeg single i dag og i den fødedygtige alder, ville jeg konvertere til regnbuefamilie - udmærket koncept.

Helt uoverskueligt  

Det digitale datingsupermarked har så omfattende en vareliste, at det efterhånden tager flere dage bare at få et overblik over, hvad der mon passer til en. Og sikke nogle navne de finder på. ”Partner med Niveau” får mig til at tænke på mennesker, der føler sig hævet over andre. Det er slet ikke noget for mig, min mand skal være helt nede på jorden. Så er der ”Elitedaters”, bare ordet gør mig stresset. Forestiller mig mænd, der arbejder 60 timer om ugen og lige presser tre aftner med styrketræning ind, så de er fit og kan fuldføre et par Ironman om året. Og det nye Tinder, det er vist noget med man schroller igennem billeder, nærmest lidt som at gennemgå et forbryderalbum.

Der må jo være ualmindelig mange penge i skridtet, for uanset hvornår jeg går på nettet, får jeg klasket forslag til datingsites lige i hoved. Ikke engang i bilen kan jeg være i fred, datingreklamer ryger ud af æteren fra stort set samtlige radiokanaler. Lige pt. er der den mest usmagelige reklame for sitet ”Victoria Milan”. Jeg er lige ved at køre galt af bar ophidselse, når jeg hører den. Tænk engang at bygge sit forretningsgrundlag baseret på mennesker, der bevidst er hinanden utro. Jeg er ellers hverken snerpet eller bonert og ved da også, at igennem et langt ægteskab kan enkelte finker falde af panden. Men ligefrem at dyrke det, giver mig lyst til at skælde ud.

Kræsen versus Kræsen
Selvom jeg er inde i en selvvalgt singleperiode, kan man jo godt orientere sig om, hvad der findes på markedet. Jeg har stadig en profil på en datingsite, om end den er inaktiv det meste af tiden. Fra tid til anden går jeg ind og betaler for en måneds abonnement, for at se om der er blevet kortere mellem ”snapsene” siden sidst. Sitet reklamerer med en match funktion, som konstant genererer fem helt oplagte emner, der matcher en selv. Ideen er sådan set god nok, men hvordan pokker skal jeg forholde mig til fem mande-ikoner uden profil tekst?

Selv vil jeg mene, at have gjort mig umagen med min egen profiltekst, som beskriver mig som menneske og hvilke forestillinger jeg har for fremtiden. Derudover har jeg været helt skarp i mælet, hvad angår ønsker til geografi (Nordsjælland) samt alder (48-55). Alligevel dukker der gentagne gange breve op fra Ejnar på 69 fra Hirtshals, som mægtig gerne vil lære en sød pige som mig at kende. Eller Brian på 28 fra Brøndby, som har rigtig meget lyst til at give mig en vaginal massage – helt gratis selvfølgelig. Hvad er det lige, de ikke forstår?

Retfærdigvis skal dog siges, at også mange søde mænd, har gjort sig den ulejlighed at læse min profil. Men enten er jeg en total kommunikations-spasser eller også forstår de ikke budskabet. Uden den store doktorgrad er det indlysende, at både de og jeg er bedre tjent med, at de finder sig en anden sød kæreste. De mænd jeg så synes kunne virker bare en my interessante, er kun interesserede i ikke ryger kvinder under 40 år, 50 kg og som minimum løber fem maraton om året - arghhh. Hvad sker der lige? Troede kun det var os kvinder, der havde ret til at være kræsne.

Det er meget nemmere at finde sex
Har for år tilbage været hardcore dating kvinde, når det galt erotik. Via et mere ulødigt site var det så nemt som amen i kirken at finde de mest vidunderlige mænd, som blev mine elskere, da det i en periode passede bedst ind i mit liv. Og vi taler ikke om halvgamle, svedige og savlende mænd, men de lækreste single Adonismænd, der også kunne få ord ud af munden og byde på middag. I al beskedenhed så kan 50 Shades of Grey godt go home….

Men når det kom til netdating efter kærester, har succesraten nærmest været i promille størrelsen. Hold op, hvor har jeg datet mange. Men det er kun lykkedes at finde en. Alle andre kærester har jeg mødt helt tilfældigt ude i virkeligheden, når jeg mindst ventede det.

Problemet er naturligvis bare, at det ikke holdt i længden, men det er en helt anden historie.

Ladyshaver på pause
Personligt er min datingkvote meget tæt på at være opbrugt, jeg orker det simpelthen ikke mere. Jeg vil meget hellere lade hårene på benene gro og nyde fredagen hjemme i sofaen med et godt glas vin og hygge med veninderne over en god middag om lørdagen.

Det der med de lange hår på benene er et eller andet sted lidt sørgeligt og kan jo ikke blive ved i længden. Når jeg igen er klar til Mr. Right må jeg finde på noget. Har hørt at single-mingle til alle mulige former for events skulle være det nye.

Måske fortsættelse følger…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar