fredag den 14. august 2015

SUPER-SINGLE-KVINDERS VALG AF MÆND

Hvorfor vælger jeg altid de forkerte mænd!?

Hvis jeg nu ryster posen og hælder spørgsmålet ud igen, kunne det i stedet for lyde: Hvilke mænd tiltrækker jeg?

Lige bortset fra de grå hår har bredt sig til bikinilinjen, så er der altså noget dejligt og befriende ved at have rundet de halvtreds. Hele den evidens baserede database jeg render rundt med i rygsækken, gør det bare nemmere at navigere i livet. Det betyder ikke jeg render rundt i konstant flow. Langtfra. Jeg er heller ikke sluppet af med mine små neuroser, de vil nok altid være der, men til gengæld er jeg blevet rigtig god til at forhandle med dem.

Men der er stadig så mange ting, jeg gerne vil forstå. Livet og alle dets forklædninger er en af dem og jeg kan ikke få nok af at suge til mig. Derfor har jeg gennem de senere år taget flere uddannelser og kurser indenfor selvudvikling, psykologi og kommunikation.
En blandt mange ting, jeg tilsyneladende ikke har forstået trods min fremskredne alder, er at knække koden til at finde den rigtige mand. Det at finde en mand har i sig selv været let nok og som regel forelsker han sig hovedkulds i mig. Problemet har været, at jeg har ladet mig rive med, involveret mig og først for sent fundet ud af, det overhovedet ikke gik. Det kan jo skyldes mange ting. Jeg vælger de forkerte mænd. Er alt for kræsen. Eller måske drives jeg for meget af ønsket om at føle mig elsket….

JOAN ØRTING WORKSHOP
For at komme det lidt nærmere meldte jeg mig til en workshop hos Joan Ørting, der hedder: ”Elsk dig selv og bliv elsket”. Det blev en lærerig dag blandt underskønne single kvinder i alle aldre. Udover en kort gennemgang af årsagssammenhæng mellem vores barndomsoplevelser og nuværende selvbillede, præsenterede Joan os for et nyt udtryk, der hedder: ”Hvad sælger du i din butik”. Med det mente hun: Hvad udstråler du og hvordan opfattes det af omverdenen (mænd).

Altså med andre ord: ”HVAD KAN MÆND KØBE I DIN BUTIK?”

Joan spottede hurtigt, hvad vi hver især reklamerede for i vores butikker. Den mest lækre kvinde i lokalet, som var skide irriterende smuk, solgte noget overraskende: ”Kom og tag mig og brug mig som du vil”. Og ganske rigtigt, hendes tema var mænd, der behandlede hende rigtig dårligt. Men Joan forklarede, at hun i sit ”butikssortiment” også havde ”Kom og pas på mig og få sødme og hengivenhed”. Hun reklamerede bare ikke for det i sit ”udstillingsvindue”. Så de mænd, der vil elske at få en blid og sødmefuld kvinde så hende slet ikke.
Selv kom jeg også under kyndig analyse. Jeg sælger: ”Dygtighed og styr på tingene”. Her vil førnævnte væmmelige mænd ikke engang turde komme ind i butikken af skræk for mental kastration. Derimod tiltrækker jeg mænd, der vil reddes.
Lige der, gik det op for mig, hvorfor jeg altid har været mine svigermødres drøm. Sgu ikke fordi jeg er guds gave til mænd, men fordi jeg har været udstyret med livreddertøj og kom farende ind fra højre og reddede deres skibsbrudne sønner!
Heldigvis påstår Joan også, at jeg har meget mere på hylderne. At jeg sagtens kan tiltrække ligeværdige mænd der respekterer stærke og dygtige kvinder. Jeg skal bare lære at reklamere for det.

DET VIRKER
Rent faktisk har jeg mødt en fra hver kategori indenfor det seneste år.

Sidste år dukkede en ungdomskæreste pludselig op. Ham var jeg vanvittig forelsket i for snart femogtyve år siden. Han var en værre bandit og som i en af de få gange, oplevede jeg dengang at føle mig dumpet.
Derfor lå den lige til højrebenet, da han nu kom tilbage og serverede sig selv på et sølvfad. Hvad er også lige sandsynligheden for, at et mand står og banker på helt af sig selv? Den er i hvert tilfælde temmelig usandsynlig, når man tager min fremskredne alder og min landlige bopæl i betragtning.
Det måtte være et tegn, tænkte jeg. Men lige så alfahan-agtig han var dengang lige så patetisk havde tiden gjort ham. Han søgte tilbage for at blive reddet. Jeg kunne mærke det helt udi den yderste celle i fingrene. Alarmklokkerne bimlede og jeg smed straks redningskransen, men trak den ikke i land igen, for han måtte redde sig selv.

Tidligere på året fik jeg en anden type bejler, som jeg mødte til en fest. Han er den bløde og rummelige type, der er vild med stærke og dygtige kvinder. Min klare fornemmelse er, at han har fuldstændig styr på livet og ikke skal reddes af nogen som helst. Han søger blot kærligheden og har masser at give. Her kunne jeg helt sikkert bare slå til og blive møgforkælet resten af livet. Men jeg tænder ikke på ham. Og det er vel ikke for meget at forlange, selvom hormontallet har set bedre dage…

Hvad sælger du i din butik?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar